Буллингіге – жол жоқ!

Балалардың қатыгездігі тақырыбы әрқашан өзекті. Балалардағы қатыгездік қайдан пайда болады? Соңғы уақытта бұқаралық ақпарат құралдарында балалардың қатыгездігі, балаларды қорлау туралы хабарламалар мен бейнелер көбейіп келеді. Өкінішке орай, бұл құбылыс адамдар арасында да кездеседі. Бұл әсіресе балалар топтарында жиі кездеседі.

Балалар өздеріне ұнамайтын басқа балаларды ренжітуі мүмкін.Тек осы балалар өз әрекеттерінің маңыздылығын түсінбейді. Олар жай ойнап –күлу және әзіл деп ойлайды. Бірақ бұл ойыншық емес. Атап айтқанда: адамды әдейі жылату үшін келіскен және жүйелі түрде мазақ қылады, заттарын алып, жасырып қояды, итереді, ұрып — соғады, шымшиды -бұл "қудалау"деп аталады. Біздің қоғамға мейірімділік пен жанашарлық жетіспейтіні ешкімге құпия емес.

Біздің балалармен кездесуіміз жасөспірімдер арасындағы қарым-қатынас мәселесіне арналды және толеранттылықты арттыру, кәмелетке толмағандардың тұлғааралық қатынастарындағы қақтығыстардың алдын алу мақсатында ұйымдастырылды. Біз шешетін мәселелер:мәдени және психологиялық айырмашылықтарға сезімталдық пен құрмет сезімін дамыту, бір-біріне мейірімді қарым-қатынасты тәрбиелеу, құрдастарымен және ересектермен тұлғааралық қарым-қатынас дағдыларын дамыту, қолайлы психологиялық климат құру, "шеттететін" балаларды анықтау.

Жаңа ұғымдар талқыланды - буллинг, моббинг, кибербуллинг. Қорқыту-кейбір адамдардың басқаларға қатысты қорқытуы немесе физикалық және психологиялық террорының бір түрі, оларды құрбандарының қудалаушыларынан әдейі туындаған қорқыныш негізінде өздеріне бағындыру. Балалардың үш тобы әрқашан қорлауға белсенді қатысады: жәбірленуші, агрессор және бақылаушылар. Қудалау бір адамнан басталады, әдетте ол сыныптағы көшбасшы, оқу үздігі немесе, керісінше оқуы нашар, агнессивті бала. Әркім қарапайым ережелерді білуі керек: қиын жағдайда өзін қалай ұстау керек, көмекке қайда жүгіну керек.

Ең бастысы, біз балаларға өз іс-әрекеттері үшін барлық жауапкершілікті сезінуге үйретуіміз керек. Балаларға физикалық күш қолдану ересектер сияқты қылмыстық жауапкершілікке тартылады. Көгеру, сызат түсіруді ауруханада түзетуге болады, болған жағдай баланың айтуы бойынша жазылады. Аурухана ақпаратты полицияға беруге міндетті, ал полиция жауап береді. Дұрыс өмір сүру қағидасын ұстан - "Адамдармен жақсы қарым –қатынаста бол". Бұл әңгіме балаларды өмірлік құндылықтар , олардың семантикалық басымдықтары туралы ойлауға мәжбүр етті.